måndag 7 september 2009

Sjuka straffas för Cannabis-innehav

Fallet 2007 med en MS-sjuk kvinna som fick ett års fängelse för att hon odlade och rökte cannabis i syfte att lindra de smärtor hennes sjukdom innebär:

"För mig fungerar marijuana både som lugnande för stressen,
jag slipper 80% av krampanfallen, sover utan störningar, smärtstillande och samtidigt får jag aptit.
I stället är jag hänvisad till att som nu ta bromsmedicin som består i sprutor varannan dag
som ger enorma smärtor i hela kroppen och blåmärken eller cellgiftsbehandling
som ger hemska biverkningar," skriver hon om sin situation på en webbsida."

Fallet 2004 med en kvinna som lider av fibromyalgi som fick 6 månaders fängelse för innehav av cannabis, som hon också använde för att lindra sina symtom med:

"- Jag tog tre bloss.
Efter fem minuter var värken borta i hela kroppen och musklerna helt avslappnade,
det var helt underbart.
Jag skäms inte ett dugg.
Jag har aldrig mått så bra, sa hon i en intervju med Aftonbladet"

http://www.medicinskmarijuana.com/swecases.html

Vilka svar vill regeringen ge dessa människor, för de är i tusental som finner lindring och ro av Cannabis?
Eller det är kanske därför som Beatrice Ask avslog den formella vädjningen utan motivering, de har inga svar, bara moraliska principer.
De är känslokalla och de har ingen insikt eller kunskap i ämnet öht. Det är pinsamt och jag skäms!
Jag skäms över att betala skatt till en stat som kränker människor på detta viset. Sjuka människor buras in.
Polisen lägger enorma resurser på att haffa dessa människor, som inte skadar någon annan, medans mördare, våldtäktsmän etc går fria.
Är det acceptabelt? Är det försvarsbart?
NEJ! DET ÄR FRUKTANSVÄRT UPPRÖRANDE!
Var är respekten? Var är människovärdet?

Nej, SKAMLIGT SVERIGE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar